Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(61)
IBUK Libra
(34)
Forma i typ
Książki
(59)
E-booki
(34)
Proza
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
nieokreślona
(15)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
(42)
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
(13)
Dział Multimedialny
(2)
Filia Jadowniki
(5)
Filia Mokrzyska
(8)
Filia Okocim
(1)
Filia Poręba Spytkowska
(7)
Filia Szczepanów
(3)
Autor
Łukasiewicz Monika
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Buzan Tony
(2)
Czornyj Max (1989- )
(2)
Linksman Ricki
(2)
McCann Vivian
(2)
Selikowitz Mark
(2)
Wierzejska Agnieszka
(2)
Wróblewski Andrzej Kajetan
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(1)
Ballinger Erich
(1)
Baraniewski Waldemar
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Birch Ann
(1)
Blair Kristen P
(1)
Brennan Marie (1980- )
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Cieślik Donata
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Duszyński Tomasz (1976- )
(1)
Duszyński Tomasz (1976- ). Glatz
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dąbrowski Kazimierz
(1)
Fedyszak Marek
(1)
Ferrari AntonGionata (1960- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gift Noah
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Shannon
(1)
Groenwald Maria
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Heller Michał (1936- )
(1)
Hopej Marian
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Idczak Adam
(1)
Issacson Walter (1952- )
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Jamkowski Marcin (1970- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaplan Jerry
(1)
Kinzer Stephen (1951- )
(1)
Kirk Matthew
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kotarski Radosław (1986- )
(1)
Kowalik Teresa (1956- )
(1)
Krantz Mira
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kurpiewska Dorota
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Labatut Benjamín (1980- )
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Leon Donna (1942- )
(1)
Levine Mel
(1)
Lockwood Todd (1957- )
(1)
Lorayne Harry
(1)
Maczuga Piotr
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Malim Tony
(1)
Marian Olejnik (tłumacz)
(1)
Marć Danuta
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Michalec Bogusław (1972- )
(1)
Minier Bernard (1960- )
(1)
Minier Bernard (1960-). Lucia Guerrero
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mrożek Tomasz
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Müller Łukasz
(1)
Nesbø Jo (1960- )
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Antidotum
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Cykady
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Czarny skoczek
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Niszczarka
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Wyspa Szczurów
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
Nowak Andrzej (1960- )
(1)
Paleta Alicja
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Patel Ankur A
(1)
Percivale Tommaso (1977- )
(1)
Peuker Zygmunt
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Pindel Tomasz (1976- )
(1)
Przetacznik -Gierowska Maria
(1)
Putkiewicz Witold Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(94)
Język
polski
(90)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura chilijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Uczenie się
(34)
Uczeni
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Nauczanie
(4)
Dziecko
(3)
Pamięć
(3)
Policjanci
(3)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(2)
Honoriusz Mond (postać fikcyjna)
(2)
Kierownicy firm sprzątających
(2)
Kobieta
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Politycy
(2)
Seryjni zabójcy
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wynalazcy i odkrywcy
(2)
Andragogika
(1)
Benjamin Franklin (1706-1790)
(1)
CIA
(1)
Cerebrologia
(1)
Chirurgia
(1)
Ciała nasze krnąbrne i nieskore do żałoby / Różewicz T. - oprac
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysgrafia i dyslekcja
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziennikarze
(1)
Egzaminy do szkól wyższych
(1)
Egzaminy szkolnictwo wyższe
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fizycy
(1)
Franz Koschella (postać fikcyjna)
(1)
Gimnastyka
(1)
Gottlieb, Sidney (1918-1999)
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Historia
(1)
Historia medycyny
(1)
Historiozofia
(1)
I tak nas uczy umierania piosnka / Gajcy T - oprac
(1)
Inżynierowie
(1)
Języki obce
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komisarz Brunetti (postać fikcyjna)
(1)
Koncentracja
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LSD
(1)
Lekarze
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Ludzie starzy higiena psychiczna
(1)
Lutnista ciemnego czasu i losu / Wierzyński K- oprac
(1)
MKUltra
(1)
Matematycy
(1)
Medycyna
(1)
Mentoring
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja do uczenia się
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Muzycy polscy
(1)
My żyliśmy w literaturze / Woroszylski W. - oprac
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nastolatki adolescencja
(1)
Nauczanie - psychologia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie szkolne
(1)
Nauczyciel pożądane cechy
(1)
Nauczyciel zdrowie psychiczne
(1)
Nauka
(1)
Nauka w szkole wyższej
(1)
Naukowe odkrycie
(1)
Nerwice
(1)
Nie z żalu pytam, ale z zamyślenia / Miłosz C. - oprac
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Notowanie
(1)
Opowiem wszystkie dzieje raz jeszcze wargą pełną / Gajcy T. - oprac
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pisanie
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podróże służbowe
(1)
Poezja polska historia 1939-1956
(1)
Popełnianie błędów
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznawanie psychologia
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawnicy
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępstwa ze szczególnym okrucieństwem
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyjaźń dziecięca
(1)
Przyroda
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Psychologia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1701-1800
(5)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1601-1700
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kotlina Kłodzka
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Kłodzko (woj. dolnośląskie)
(1)
León (Hiszpania ; prowincja)
(1)
Rymanów-Zdrój (woj. podkarpackie, pow. krośnieński, gm. Rymanów)
(1)
Salamanka (Hiszpania)
(1)
Segovia (Hiszpania)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Śnieżnik (góra)
(1)
Gatunek
Powieść
(10)
Poradnik
(9)
Kryminał
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Biografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografie
(1)
Esej
(1)
Fantasy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(7)
Nauka i badania
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
95 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - 301, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: How to study 1994.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: poradnik nowoczesnych metod nauki dla uczniów i studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czy kiedykolwiek nauczałeś? To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak. Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie. Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę. Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu: Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami. Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Audiobook
CD
W koszyku
Jak to robią twardzielki / Mariola Zaczyńska. - [Piaseczno] : Storybox.pl, [2023]. - 1 CD (11 godz. 22 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Rok wydania na podstawie strony internetowej audiobook.pl. W copyright rok 2018. Na CD także nazwa właściciela imprintu: Heraclon International Sp. z o.o.
Czy mężczyźni boją się silnych kobiet? A one o czym marzą? Czy przypadkiem nie o silnym męskim ramieniu, na którym można się wypłakać w chwilach słabości? Policjantka Brysia tropi z pasją oszusta matrymonialnego. Jakże nie lubi, gdy mężczyźni okłamują kobiety! Dziennikarka Gosia ma na pieńku ze złośliwym adwersarzem, który ją publicznie upokarza. Niech no tylko odkryje, kto się chowa za przaśnym pseudonimem. A pracownica uczelni Sabina wychodzi za mąż. Jeszcze nie wie, że zaproszenie na ślub matki, niewidzianej od dzieciństwa, to zły pomysł. W tej komedii zachwyca plejada zabawnych postaci, od specyficznego środowiska koniarzy i wyścigów konnych, po miłośników zabytkowych samochodów i rozczulający „gang” motocyklistów, stających do rywalizacji w szalonym rajdzie old mobili.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dokument dźwiękowy (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Lucia / Bernard Minier ; przełożyła Monika Szewc-Osiecka. - Wydanie I. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2023. - 351, [6] stron ; 22 cm.
(Lucia Guerrero ; 1)
Pierwszy tom nowej serii z porucznik Lucią Guerrero. Grupa studentów kryminologii Uniwersytetu w Salamance odkrywa istnienie mordercy, który przez kilkadziesiąt lat wymykał się organom ścigania. Zabójca aranżuje miejsca zbrodni na wzór scen z renesansowych obrazów. W tym samym czasie w Madrycie dochodzi do makabrycznej zbrodni. Jeden z funkcjonariuszy Guardia Civil zostaje powieszony na krzyżu. Porucznik Lucia Guerrera, nietuzinkowa policjantka, rusza w pościg za sprawcą zwanym „klejowym mordercą”. Aby znaleźć zabójcę, bohaterowie będą musieli połączyć siły. Niestety będą też musieli skonfrontować się z własną przeszłością, ze swoimi najgłębszymi lękami i prawdą, która okaże się straszniejsza niż wszystkie legendy i mity.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Filia Poręba Spytkowska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Poręba Spytkowska
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.041:159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mortalista / Max Czornyj. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2022. - 395, [1] strona ; 21 cm.
(Filia Mroczna Strona)
Stanowi część 1. cyklu z Honoriuszem Mondem, część 2 pt.: Spirytystka, część 3 pt.: Inkarnator. Każdą częśc można czytać niezależnie.
Od śmierci nie można uciec. Nigdzie. W trakcie sprzątania domu, w którym niedawno natrafiono na zwłoki, zostaje odnaleziona sieć tuneli. Firma specjalizująca się w porządkowaniu miejsc zbrodni, odnajduje w nich makabrycznie upozowane ciała dzieci. Czy lubiany przez wszystkich, emerytowany nauczyciel był seryjnym mordercą? Czy to on odpowiadał za zaginięcia sprzed lat? Tymczasem zostaje porwana kolejna osoba. Honoriusz Mond, wyzuty z emocji były kierownik katedry mortalistyki, jest specjalistą od umierania. Wie, że każda śmierć stanowi zagadkę, a po świecie chodzą zbrodniarze, którzy nigdy nie odpowiedzą za swoje czyny. Musi zrobić wszystko, by rozwiązać tę tajemnicę. Póki nie będzie za późno i śmierć nie sięgnie po kolejną ofiarę. Każda śmierć pozostawia po sobie ślady. Ktoś je musi posprzątać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej