Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(61)
IBUK Libra
(34)
Forma i typ
Książki
(59)
E-booki
(34)
Proza
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
nieokreślona
(15)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
(42)
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
(13)
Dział Multimedialny
(2)
Filia Jadowniki
(5)
Filia Mokrzyska
(8)
Filia Okocim
(1)
Filia Poręba Spytkowska
(7)
Filia Szczepanów
(3)
Autor
Łukasiewicz Monika
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Buzan Tony
(2)
Czornyj Max (1989- )
(2)
Linksman Ricki
(2)
McCann Vivian
(2)
Selikowitz Mark
(2)
Wierzejska Agnieszka
(2)
Wróblewski Andrzej Kajetan
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(1)
Ballinger Erich
(1)
Baraniewski Waldemar
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Birch Ann
(1)
Blair Kristen P
(1)
Brennan Marie (1980- )
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Cieślik Donata
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Duszyński Tomasz (1976- )
(1)
Duszyński Tomasz (1976- ). Glatz
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dąbrowski Kazimierz
(1)
Fedyszak Marek
(1)
Ferrari AntonGionata (1960- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gift Noah
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Shannon
(1)
Groenwald Maria
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Heller Michał (1936- )
(1)
Hopej Marian
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Idczak Adam
(1)
Issacson Walter (1952- )
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Jamkowski Marcin (1970- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaplan Jerry
(1)
Kinzer Stephen (1951- )
(1)
Kirk Matthew
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kotarski Radosław (1986- )
(1)
Kowalik Teresa (1956- )
(1)
Krantz Mira
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kurpiewska Dorota
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Labatut Benjamín (1980- )
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Leon Donna (1942- )
(1)
Levine Mel
(1)
Lockwood Todd (1957- )
(1)
Lorayne Harry
(1)
Maczuga Piotr
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Malim Tony
(1)
Marian Olejnik (tłumacz)
(1)
Marć Danuta
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Michalec Bogusław (1972- )
(1)
Minier Bernard (1960- )
(1)
Minier Bernard (1960-). Lucia Guerrero
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mrożek Tomasz
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Müller Łukasz
(1)
Nesbø Jo (1960- )
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Antidotum
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Cykady
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Czarny skoczek
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Niszczarka
(1)
Nesbø Jo (1960- ). Wyspa Szczurów
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
Nowak Andrzej (1960- )
(1)
Paleta Alicja
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Patel Ankur A
(1)
Percivale Tommaso (1977- )
(1)
Peuker Zygmunt
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Pindel Tomasz (1976- )
(1)
Przetacznik -Gierowska Maria
(1)
Putkiewicz Witold Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(94)
Język
polski
(90)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura chilijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Uczenie się
(34)
Uczeni
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Nauczanie
(4)
Dziecko
(3)
Pamięć
(3)
Policjanci
(3)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(2)
Honoriusz Mond (postać fikcyjna)
(2)
Kierownicy firm sprzątających
(2)
Kobieta
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Politycy
(2)
Seryjni zabójcy
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wynalazcy i odkrywcy
(2)
Andragogika
(1)
Benjamin Franklin (1706-1790)
(1)
CIA
(1)
Cerebrologia
(1)
Chirurgia
(1)
Ciała nasze krnąbrne i nieskore do żałoby / Różewicz T. - oprac
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysgrafia i dyslekcja
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziennikarze
(1)
Egzaminy do szkól wyższych
(1)
Egzaminy szkolnictwo wyższe
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fizycy
(1)
Franz Koschella (postać fikcyjna)
(1)
Gimnastyka
(1)
Gottlieb, Sidney (1918-1999)
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Historia
(1)
Historia medycyny
(1)
Historiozofia
(1)
I tak nas uczy umierania piosnka / Gajcy T - oprac
(1)
Inżynierowie
(1)
Języki obce
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komisarz Brunetti (postać fikcyjna)
(1)
Koncentracja
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LSD
(1)
Lekarze
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Ludzie starzy higiena psychiczna
(1)
Lutnista ciemnego czasu i losu / Wierzyński K- oprac
(1)
MKUltra
(1)
Matematycy
(1)
Medycyna
(1)
Mentoring
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja do uczenia się
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Muzycy polscy
(1)
My żyliśmy w literaturze / Woroszylski W. - oprac
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nastolatki adolescencja
(1)
Nauczanie - psychologia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie szkolne
(1)
Nauczyciel pożądane cechy
(1)
Nauczyciel zdrowie psychiczne
(1)
Nauka
(1)
Nauka w szkole wyższej
(1)
Naukowe odkrycie
(1)
Nerwice
(1)
Nie z żalu pytam, ale z zamyślenia / Miłosz C. - oprac
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Notowanie
(1)
Opowiem wszystkie dzieje raz jeszcze wargą pełną / Gajcy T. - oprac
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pisanie
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podróże służbowe
(1)
Poezja polska historia 1939-1956
(1)
Popełnianie błędów
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznawanie psychologia
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawnicy
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępstwa ze szczególnym okrucieństwem
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyjaźń dziecięca
(1)
Przyroda
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Psychologia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1701-1800
(5)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1601-1700
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kotlina Kłodzka
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Kłodzko (woj. dolnośląskie)
(1)
León (Hiszpania ; prowincja)
(1)
Rymanów-Zdrój (woj. podkarpackie, pow. krośnieński, gm. Rymanów)
(1)
Salamanka (Hiszpania)
(1)
Segovia (Hiszpania)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Śnieżnik (góra)
(1)
Gatunek
Powieść
(10)
Poradnik
(9)
Kryminał
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Biografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografie
(1)
Esej
(1)
Fantasy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(7)
Nauka i badania
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
95 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Poręba Spytkowska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowanie ciekawego zamierzenia badawczego. Jego aktualność i prak-tyczna przydatność jest wysoka. Pozostaje mieć nadzieję, że ciekawie sformułowane zamierzenie badawcze – być może w niedalekiej przyszłości – przełoży się na satysfakcję klientów urzędów działających w mitycz-nym paradygmacie organizacji uczącej się." Z recenzji prof. dr hab. Aldony Frączkiewicz-Wronki "W obliczu ciągłego poszukiwania zarówno przez badaczy, jak i praktyków zarządzania źródeł szeroko poj-mowanej efektywności organizacji publicznych omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu publicznym, jest bardzo ważna i aktualna, zwłaszcza w wymia-rach teoriopoznawczym, empirycznym i aplikacyjnym. O ile spotyka się w literaturze odrębne badania nad organizacyjnym uczeniem się organizacji, crowdsourcingiem (wycinkowo), o tyle zaproponowane przez Autorkę zintegrowanie tych dwóch koncepcji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania znaczenia crowdsour-cingu dla organizacyjnego uczenia się organizacji publicznych, stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy i trafnym zidentyfikowaniu istniejącej w naukach o zarządzaniu i jakości luki badawczej." Z recenzji dr hab. inż. Katarzyny Piórkowskiej, prof. nadzw. UE we Wrocławiu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Pierwiastki śladowe / Donna Leon ; przełożył Marek Fedyszak. - Warszawa : Noir sur Blanc, copyright 2023. - 359, [9] stron ; 18 cm.
(Komisarz Brunetti i Tajemnice Wenecji)
Tytuł oryginału: Trace Elements, 2020.
Jedna z najbardziej mrocznych i ekscytujących zagadek w karierze komisarza Brunettiego! Ostatnie słowa kobiety umierającej w weneckim hospicjum poprowadzą go krętymi ścieżkami ludzkiej chciwości i okrucieństwa, a to co wydawało się jedynie rodzinną tragedią, może okazać się śmiertelnym zagrożeniem dla całej Wenecji. Za pozornie przypadkowym wypadkiem motocyklowym, w którym zginął naukowiec badający próbki zanieczyszczeń wody w miejskich wodociągach kryje się cała sieć powiązań i interesów. Czy Brunettiemu i tym razem uda się dotrzeć do dna i oddać sprawiedliwość ofiarom zbrodni? Donna Leon raz jeszcze wykazuje się nie tylko wirtuozerią w kreśleniu kryminalnych intryg, ale i społeczną wrażliwością i troską Wenecjanki z wyboru o losy Serenissimy i jej mieszkańców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Filia Poręba Spytkowska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Łódź : Ravi, 1999. - 246, [1] s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
Tyt. oryg. : "The speed reading book" 1997. - Na s. red. błędny ISBN.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Filia Szczepanów
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240527
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372.41 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Część pierwsza (A-Ł) tomu drugiego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne o wybitnych profesorach Uniwersytetu Warszawskiego działających głównie w okresie od wskrzeszenia polskiej uczelni w 1915 roku aż do końca okupacji niemieckiej w 1945 roku. Początek tego przedziału czasowego to okres organizacji uczelni. Kadrę odrodzonego Uniwersytetu Warszawskiego stanowili początkowo członkowie warszawskiego środowiska naukowego, wykładowcy ośrodków akademickich Galicji, a także Polacy pracujący jako profesorowie w różnych uczelniach europejskich. Byli to ludzie urodzeni w ostatnich dekadach XIX wieku, którzy uzyskali wykształcenie na Cesarskim Uniwersytecie Warszawskim, na polskojęzycznych uczelniach Galicji, a także na uniwersytetach w Rosji i innych państwach europejskich. Większość profesorów miała już za sobą bogatą karierę naukową, dla niektórych praca w odrodzonej stołecznej uczelni była ostatnim, niedługim etapem życia. W dwudziestoleciu międzywojennym profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego często pełnili także ważne funkcje państwowe, byli posłami, senatorami, ministrami – jednak w prezentowanych tekstach na pierwszy plan zawsze wysuwa się ich działalność naukowa i akademicka. Tom drugi "Portretów Uczonych" zawiera 97 esejów. Podobnie jak w tomie pierwszym także tu zostały zamieszczone artykuły opublikowane już dawniej z innych okazji. Ich autorami często byli wybitni uczeni, o których działalności na Uniwersytecie Warszawskim będzie mowa w tomie trzecim "Portretów Uczonych". Mamy więc na przykład esej Jerzego Pniewskiego o Stefanie Pieńkowskim, Władysława Tatarkiewicza o Zygmuncie Batowskim czy Witolda Doroszewskiego o Janie Baudouinie de Courtenay. Teksty pisane przez uczniów są świadectwem ciągłości pokoleniowej w społeczności Uniwersytetu: młodzi badacze z czasem sami stali się znanymi naukowcami, mistrzami dla kolejnych generacji. Trzeba zaznaczyć, że życie i działalność nauczycieli akademickich nie trzymają się ściśle ram czasowych 1915-1945 ustalonych dla tego tomu, dlatego też znalazło się w nim wielu profesorów, którzy przeżyli wojnę, kontynuując pracę naukową i dydaktyczną po 1945 roku. Z kolei tom trzeci obejmuje także eseje o profesorach rozpoczynających swą karierę na UW w okresie międzywojennym. Trzy tomy "Portretów Uczonych" (podzielone na sześć części) zawierają teksty o wybitnych uczonych – profesorach Uniwersytetu Warszawskiego, których działalność naukowa, praca dydaktyczna i organizacyjna pozostały w pamięci szeroko pojmowanego środowiska naukowego. Bohaterowie esejów są związani ze wszystkimi dziedzinami nauki reprezentowanymi na Uniwersytecie Warszawskim: humanistycznymi, społecznymi, ścisłymi, przyrodniczymi, medycznymi i artystycznymi. Wybór nie był łatwy i wymagał wielu konsultacji. Warto zaznaczyć, że lista uczonych ograniczona jest do osób nieżyjących. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część pierwsza (A-K) tomu trzeciego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne poświęcone wybitnym postaciom, których najbardziej znacząca działalność naukowa i dydaktyczna przypadła po 1945 roku. Mowa będzie zatem o osobach stopniowo, ale konsekwentnie odtwarzających Uniwersytet po zniszczeniach wojennych oraz budujących jego pozycję społeczną i rangę naukową. Przedstawione w tomie trzecim "Portretów” grono 186 uczonych cechuje duże zróżnicowanie. Niektórzy z nich urodzili się jeszcze w XIX wieku, wyższe wykształcenie zdobyli w czasie I wojny światowej lub tuż po niej, kariery zawodowe rozpoczynali i kontynuowali w latach II Rzeczypospolitej, po II wojnie stając się środowiskowymi autorytetami. Inni decydowali się na emigrację, zrywając więzi z Uniwersytetem, ale zarazem odnosząc niekwestionowane sukcesy naukowe i utrzymując kontakty z krajem. Byli jednak i tacy, którzy właśnie wtedy, po wojnie, z zagranicy do kraju przyjechali. Skomplikowanie ludzkich losów spowodowało, że decyzja o przypisaniu konkretnej postaci do tomu drugiego lub trzeciego musiała mieć charakter arbitralny. Najliczniej na kartach niniejszego tomu są reprezentowani uczeni urodzeni pomiędzy wielkimi wojnami, ukształtowani w dwudziestoleciu i z takim zapleczem moralnym oraz intelektualnym funkcjonujący w powojennej rzeczywistości. Pojawiają się tu także osoby, których całe świadome życie, łącznie z intelektualną formacją, upłynęło w czasach PRL oraz w okresie po odzyskaniu przez Polskę pełnej suwerenności. Część tekstów powstała specjalnie na potrzeby Monumentów, wiele było pisanych przez bliskich współpracowników danego uczonego, niektóre są przedrukami wcześniejszych publikacji. Zamierzeniem redaktorów naukowych nie było stworzenie zbioru zwięzłych biogramów typu słownikowego, lecz przybliżenie zainteresowanym czytelnikom najwybitniejszych postaci środowiska uniwersyteckiego – stąd teksty zarówno eseistyczne czy wspomnieniowe, jak i bardziej naukowe, obudowane odnośnikami i przypisami. Przy każdym eseju zamieszczono także standardowy biogram encyklopedyczny. Trzy tomy "Portretów Uczonych" (podzielone na sześć części) zawierają teksty o wybitnych uczonych – profesorach Uniwersytetu Warszawskiego, których działalność naukowa, praca dydaktyczna i organizacyjna pozostały w pamięci szeroko pojmowanego środowiska naukowego. Bohaterowie esejów są związani ze wszystkimi dziedzinami nauki reprezentowanymi na Uniwersytecie Warszawskim: humanistycznymi, społecznymi, ścisłymi, przyrodniczymi, medycznymi i artystycznymi. Wybór nie był łatwy i wymagał wielu konsultacji. Warto zaznaczyć, że lista uczonych ograniczona jest do osób nieżyjących. ********* Dr hab. Waldemar Baraniewski – historyk sztuki, profesor w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego i na Wydziale Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych. Prof. dr hab. Wojciech Tygielski – historyk czasów nowożytnych, profesor zwyczajny. Zajmuje się historią społeczną Polski i Europy w XVI–XVII wieku, kontaktami polsko-włoskimi oraz podróżami w okresie nowożytnym, a także dziejami dyplomacji. Przez wiele lat związany z Instytutem Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał magisterium (1977), doktorat (1983), habilitację (1992) i tytuł profesora (2006). Wykładał też w Centrum Europejskim UW oraz w Akademii Teatralnej w Warszawie. Obecnie pracuje w Instytucie Historii Sztuki UW. Dyrektor Instytutu Polskiego w Rzymie oraz radca tamtejszej Ambasady RP (1993–1995); prodziekan Wydziału Historycznego ds. ogólnych (1999–2002), prorektor Uniwersytetu Warszawskiego ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą (2002–2008). Członek redakcji rocznika „Odrodzenie i Reformacja w Polsce”, członek Komitetu redakcyjnego rocznika „Kronika Zamkowa”, wiceprzewodniczący Rady Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, członek Rady Muzeum Historii Polski. W latach 2010–2012 oraz od 2014 roku członek Rady Narodowego Centrum Nauki. Przez 3 kadencje uczestniczył w pracach Rady Historyków (Rady ds. Numizmatycznych) przy Zarządzie NBP. Prof. dr hab. Andrzej Kajetan Wróblewski – fizyk i historyk fizyki, emerytowany profesor Uniwersytetu Warszawskiego, członek PAN i PAU, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Historii Nauki PAN, autor artykułów i książek z dziedziny fizyki i historii fizyki, m.in. "Prawda i mity w fizyce" (1981, 1987), "Historia fizyki od czasów najdawniejszych do współczesności" (2006).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ostatnia dekada to czas bezprecedensowego rozwoju sztucznej inteligencji – nie tylko przełomowych badań nad algorytmami uczenia maszynowego, ale również coraz powszechniejszego stosowania inteligentnych maszyn w najróżniejszych dziedzinach naszego życia. Rozwój ten ogranicza niewystarczająca liczba specjalistów, łączących znajomość modelowania danych (przygotowania danych i zasad działania algorytmów uczenia maszynowego) ze znajomością języków analizy danych, takich jak SQL, R czy Python. Inżynieria danych (ang. data science) to interdyscyplinarna wiedza, której opanowanie wymaga znajomości algebry, geometrii, statystyki, rachunku prawdopodobieństwa i algorytmiki, uzupełnionej o praktyczną umiejętność programowania. Co więcej, sztuczna inteligencja jest przedmiotem intensywnych badań naukowych i samo śledzenie postępów w tej dziedzinie wiąże się z regularnym (codziennym) dokształcaniem. Niniejsza książka łączy w sobie teorię z praktyką. Opisuje rozwiązania kilkunastu typowych problemów, takich jak prognozowanie zysków, optymalizacja kampanii marketingowej, proaktywna konserwacja sprzętu czy oceny ryzyka kredytowego. Ich układ jest celowy – każdy przykład jest okazją do wyjaśnienia określonych zagadnień, zaczynając od narzędzi, przez podstawy uczenia maszynowego, sposoby oceny jakości danych i ich przygotowania do dalszej analizy, zasady tworzenia modeli uczenia maszynowego i ich optymalizacji, po wskazówki dotyczące wdrożenia gotowych modeli do produkcji. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy chcieliby poznać lub udoskonalić: praktyczną znajomość statystki i umiejętność wizualizacji danych niezbędnej do oceny jakości danych; praktyczną znajomość języka SQL, R lub Python niezbędnej do uporządkowania, wstępnego przygotowania i wzbogacenia danych; zasady działania poszczególnych algorytmów uczenia maszynowego koniecznych do ich wyboru i optymalizacji; korzystanie z języka R lub Python do stworzenia, oceny, zoptymalizowania i wdrożenia do produkcji modeli eksploracji danych. Zarówno studenci kierunków informatycznych, jak również analitycy, programiści, administratorzy baz danych oraz statystycy znajdą w książce informacje, które pozwolą im opanować praktyczne umiejętności potrzebne do samodzielnego tworzenia systemów uczenia maszynowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wielu ekspertów branżowych uważa uczenie nienadzorowane za kolejną granicę w dziedzinie sztucznej inteligencji, która może stanowić klucz do pełnej sztucznej inteligencji. Ponieważ większość danych na świecie jest nieoznakowana, nie można do nich zastosować konwencjonalnego uczenia nadzorowanego. Z kolei uczenie nienadzorowane może być stosowane wobec nieoznakowanych zbiorów danych w celu odkrycia istotnych wzorców ukrytych głęboko w tych danych, które dla człowieka mogą być niemal niemożliwe do odkrycia. Autor Ankur Patel pokazuje, jak stosować uczenie nienadzorowane przy wykorzystaniu dwóch prostych platform dla języka Python: Scikit-learn oraz TensorFlow (wraz z Keras). Dzięki dołączonemu kodowi i praktycznym przykładom analitycy danych będą mogli identyfikować trudne do znalezienia wzorce w danych i odkrywać dogłębne zależności biznesowe, wykrywać anomalie, przeprowadzać automatyczną selekcję zmiennych i generować syntetyczne zbiory danych. Wystarczy znajomość programowania i nieco doświadczenia w uczeniu maszynowym, aby zająć się: • Porównywaniem mocnych i słabych stron różnych podejść do uczenia maszynowego: uczenia nadzorowanego, nienadzorowanego i wzmacnianego. • Przygotowywaniem i zarządzaniem projektami uczenia maszynowego. • Budowaniem systemu wykrywania anomalii w celu wychwycenia oszustwa dotyczącego kard kredytowych. • Rozdzielaniem użytkowników na wydzielone i jednorodne grupy. • Przeprowadzaniem uczenia pół-nadzorowanego. • Opracowywaniem systemów polecania filmów z użyciem ograniczonych automatów Boltzmanna. • Generowaniem syntetycznych obrazów przy użyciu generujących sieci antagonistycznych. „Badacze, inżynierowie i studenci docenią tę książkę pełną praktycznych technik uczenia nienadzorowanego, napisaną prostym językiem z nieskomplikowanymi przykładami w języku Python, które można szybko i skutecznie implementować.” –Sarah Nagy Główny analityk danych w firmie Edison Ankur A. Patel jest wiceprezesem ds. informatyki analitycznej w firmie 7Park Data, wspieranej przez firmę inwestycyjną Vista Equity Partners. W firmie 7Park Data, Ankur i jego zespół analizy danych wykorzystują dane alternatywne do opracowywania produktów związanych z danymi dla funduszy hedgingowych i korporacji oraz rozwijają usługi uczenia maszynowego dla klientów firmowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
T. 1 pod hasłem : Włodarski Ziemowit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia uczenia się. [T.] 1 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998 (Łódź : DWN). - 351, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej