Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(41)
IBUK Libra
(24)
Forma i typ
Książki
(41)
E-booki
(24)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
(26)
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
(11)
Filia Jadowniki
(3)
Filia Mokrzyska
(8)
Filia Okocim
(1)
Filia Poręba Spytkowska
(4)
Filia Szczepanów
(2)
Autor
Łukasiewicz Monika
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Buzan Tony
(2)
Linksman Ricki
(2)
McCann Vivian
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Selikowitz Mark
(2)
Wierzejska Agnieszka
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(1)
Ballinger Erich
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Birch Ann
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Ferrari AntonGionata (1960- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Shannon
(1)
Groenwald Maria
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hopej Marian
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Idczak Adam
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Johnson Robert L
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kotarski Radosław (1986- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kurpiewska Dorota
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Levine Mel
(1)
Lorayne Harry
(1)
Maczuga Piotr
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Malim Tony
(1)
Marian Olejnik (tłumacz)
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mrożek Tomasz
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
Paleta Alicja
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Percivale Tommaso (1977- )
(1)
Peuker Zygmunt
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Przetacznik -Gierowska Maria
(1)
Putkiewicz Witold Maciej
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rowntree Derek
(1)
Schwartz Daniel L
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Sosnowska Barbara
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stankiewicz Zenobia
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Tsang Jessica M
(1)
Walota-Czekaj Grażyna
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wenk Gary L
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zakrzewska Izabela
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Łucki Zbigniew (1938- )
(1)
Łuczyński Jan (tłumacz)
(1)
Żurakowski Filip
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(61)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Uczenie się
(34)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Nauczanie
(4)
Dziecko
(3)
Pamięć
(3)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Andragogika
(1)
Ciała nasze krnąbrne i nieskore do żałoby / Różewicz T. - oprac
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysgrafia i dyslekcja
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Egzaminy do szkól wyższych
(1)
Egzaminy szkolnictwo wyższe
(1)
Gimnastyka
(1)
Historia
(1)
Historiozofia
(1)
I tak nas uczy umierania piosnka / Gajcy T - oprac
(1)
Języki obce
(1)
Kinezyterapia
(1)
Koncentracja
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Lutnista ciemnego czasu i losu / Wierzyński K- oprac
(1)
Mentoring
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja do uczenia się
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
My żyliśmy w literaturze / Woroszylski W. - oprac
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nastolatki adolescencja
(1)
Nauczanie - psychologia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie szkolne
(1)
Nauczyciel pożądane cechy
(1)
Nauka w szkole wyższej
(1)
Nie z żalu pytam, ale z zamyślenia / Miłosz C. - oprac
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Notowanie
(1)
Opowiem wszystkie dzieje raz jeszcze wargą pełną / Gajcy T. - oprac
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pisanie
(1)
Poezja polska historia 1939-1956
(1)
Popełnianie błędów
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznawanie psychologia
(1)
Przyjaźń dziecięca
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia - szybkie uczenie się
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój społeczno-moralny
(1)
Rzucam przed siebie wiersz / Broniewski W - oprac
(1)
Spełnia się brzemię kataklicznych nocy / Baczyński KK. _ oprac
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka
(1)
Stres szkolny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Taki to mroczny czas / Baczyński KK. - oprac
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczenie efektywne
(1)
Uczenie się - psychologia
(1)
Uczenie się poradnik
(1)
Uczenie się psychologia
(1)
Uspołecznienie
(1)
Uwikłany w sprawy człowiecze / Wierzyński K - oprac
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Z nadmiaru ziemi zostałem poetą / Przyboś J. - oprac
(1)
Zabawy pamięciowe
(1)
Zakładkowa metoda pamięci
(1)
Zawód - szkolenie
(1)
Zdolności
(1)
nauczanie niepowodzenia
(1)
uczenie się - style
(1)
Łańcuchowa metoda skojarzeń
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(3)
Podręczniki
(2)
Gry i zabawy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
65 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
Filia Poręba Spytkowska
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.041:159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Poręba Spytkowska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowanie ciekawego zamierzenia badawczego. Jego aktualność i prak-tyczna przydatność jest wysoka. Pozostaje mieć nadzieję, że ciekawie sformułowane zamierzenie badawcze – być może w niedalekiej przyszłości – przełoży się na satysfakcję klientów urzędów działających w mitycz-nym paradygmacie organizacji uczącej się." Z recenzji prof. dr hab. Aldony Frączkiewicz-Wronki "W obliczu ciągłego poszukiwania zarówno przez badaczy, jak i praktyków zarządzania źródeł szeroko poj-mowanej efektywności organizacji publicznych omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu publicznym, jest bardzo ważna i aktualna, zwłaszcza w wymia-rach teoriopoznawczym, empirycznym i aplikacyjnym. O ile spotyka się w literaturze odrębne badania nad organizacyjnym uczeniem się organizacji, crowdsourcingiem (wycinkowo), o tyle zaproponowane przez Autorkę zintegrowanie tych dwóch koncepcji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania znaczenia crowdsour-cingu dla organizacyjnego uczenia się organizacji publicznych, stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy i trafnym zidentyfikowaniu istniejącej w naukach o zarządzaniu i jakości luki badawczej." Z recenzji dr hab. inż. Katarzyny Piórkowskiej, prof. nadzw. UE we Wrocławiu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Łódź : Ravi, 1999. - 246, [1] s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
Tyt. oryg. : "The speed reading book" 1997. - Na s. red. błędny ISBN.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
Filia Szczepanów
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240527
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372.41 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
Brak okładki
Książka
W koszyku
T. 1 pod hasłem : Włodarski Ziemowit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240506
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej