Bradley Kimberly Brubaker
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1661)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Bradley Kimberly Brubaker
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(538)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(492)
Shakespeare William
(473)
Dickens Charles
(446)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(355)
May Karl
(345)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(304)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(288)
Słowacki Juliusz
(288)
Dönges Günter
(286)
Boy-Żeleński Tadeusz
(285)
Sienkiewicz Henryk
(285)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
Ewers H.G
(278)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Roberts Nora (1950- )
(270)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Fabianowska Małgorzata
(257)
Mickiewicz Adam
(242)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(236)
May Karol
(235)
Austen Jane
(233)
Zarawska Patrycja (1970- )
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Prus Bolesław
(229)
Andersen Hans Christian
(226)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(219)
Balzac Honoré de
(218)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kipling Rudyard
(213)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(207)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(196)
Mark William
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Disney Walt (1901-1966)
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(175)
Калинина Дарья
(175)
Prus Bolesław (1847-1912)
(173)
Verne Juliusz
(171)
Кир Булычев
(171)
Baudelaire Charles
(167)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(167)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
Jachowicz Stanisław
(163)
Woolf Virginia
(163)
McMason Fred
(162)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Praca zbiorowa
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Steel Danielle (1948- )
(157)
Drewnowski Jacek (1974- )
(156)
Christie Agatha (1890-1976)
(154)
Collins Wilkie
(153)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Po pierwsze, chcę ci powiedzieć, że mnie też to spotkało. A po drugie, że zdołałam się wyleczyć. Wymagało to czasu i pracy, ale zrobiłam to. Każdy może się wyleczyć.Kimberly Brubaker Bradley Dziesięcioletnia Della zawsze miała swoją starszą siostrę, Yuki. Kiedy ich mama trafiła do więzienia, Della miała Yuki. Kiedy partner mamy je przygarnął, Della miała Yuki. Kiedy ten sam mężczyzna zrobił coś okropnego, tak że musiały uciekać, Della miała Yuki. To ona jest obrończynią Delli - prawdziwą wilczycą. Tylko… kto ochroni Yuki? Może Della zbyt długo milczała o złych rzeczach. Może czas głośno o nich powiedzieć. W tej przejmującej powieści poruszającej temat wykorzystywania seksualnego dzieci Kimberly Brubaker Bradley z wrażliwością i humorem opowiada historię dwóch sióstr połączonych miłością i traumą. Patronat nad książką objął Komitet Ochrony Praw Dziecka oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. NAGRODY:- Najlepsza Książka roku według Kirkus- Najlepsza Książka roku według Booklist- Najlepsza Książka roku według School Library Journal- Najlepsza Książka roku według New York Public Library RECENZJE:Autorka książki namalowała słowami portret psychologiczny dziecka wykorzystywanego seksualnie. Jest to bardzo prawdziwy portret, który pokazuje, co może czuć i przeżywać dziecko, które doświadczyło odrzucenia, przemocy, zaniedbania i nadużycia seksualnego. Ten portret nie jest statyczny, lecz w bardzo dynamiczny sposób ukazuje wnętrze psychiczne dziecka po traumie oraz jego nieświadome, psychiczne mechanizmy obronne poprzez które próbuje sobie poradzić z traumą. W tym dynamizmie postaci, bardzo wnikliwie zostało pokazane zjawisko parentyfikacji, czyli odwrócenia ról w relacjach dorosły - dziecko, gdzie dziecko staje się małym dorosłym, żeby w ten sposób poradzić sobie z sytuacją krzywdzenia, której doświadcza.Biorąc pod uwagę etap rozwoju, w którym znajduje się dziecko, książka jest przeznaczona dla dzieci od 11 roku życia, ponieważ wtedy zaczyna się okres dojrzewania, w którym ogromne znaczenie dla nastolatka mają intymność, seksualność, granice fizyczne, relacje interpersonalne i budowanie własnej tożsamości. Jednak, książka nie jest rekomendowana tylko dla młodych czytelników, którzy skończyli już 11 lat. Każdy kto przeczyta książkę, może lepiej zrozumieć cierpienie dziecka krzywdzonego, dlatego książka może być dobrą lekturą zarówno dla nastoletnich czytelników, jak i dorosłych.Dziecko, które doświadczyło krzywdy, na stronach książki odnajdzie siebie i zidentyfikuje się z bohaterką. Co może dać mu poczucie, że nie jest samo w tej sytuacji oraz pokazać, w jaki sposób można szukać pomocy i wsparcia dla siebie. Natomiast, nastolatek, który będzie widział krzywdę swojego rówieśnika, po przeczytaniu książki uwrażliwi się na jego przeżycia i będzie wiedział, jak okazać mu empatię. Również dla rodziców i wszystkich osób dorosłych, które mają kontakt z dziećmi, będzie to pożyteczna literatura, pomagająca zrozumieć im perspektywę emocjonalną dziecka, które zostało skrzywdzone przez najbliższych. Także dla specjalisty pracującego z dziećmi, ta książka może być dobrym studium przypadku, który pomoże mu jeszcze lepiej zrozumieć małych pacjentów z którymi pracuje. Karolina Budzik, psycholożka, w Komitecie Ochrony Praw Dziecka zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z podejrzeniem wykorzystania seksualnego, prowadzi też psychoterapię osób dorosłych, które w dzieciństwie doświadczyły nadużycia seksualnego Trudne tematy użyte w złej wierze bywają brudnym paliwem tabloidów. Skandale, opisane literalnie i obcesowo, wzbudzają lęk, a strach przed światem dobrze się sprzedaje. Lęk jest zarazem jałowy, obezwładniający. Po przeciwnej, jasnej stronie mocy, znajduje się literatura z klasą, a do takiej z pewnością należą >>Mocne słowa<<.Tematy trudne to prawdziwe pole minowe dla pisarzy/rek, test ich pisarskich kompetencji. Trzeba wiele taktu, wrażliwości i literackiego kunsztu, żeby poruszyć, a nie zranić. Przestrzec, a nie pozbawić poczucia bezpieczeństwa. Książki dla młodych nie mogą stale słodzić i ćwierkać. Dobra literatura mierzy się z tym, co młodych dotyka i boli. Kimberly Brubaker Bradley ma odwagę nazwać krzywdę po imieniu, a jednocześnie nie odziera młodego czytelnika z wiary w sens egzystencji. Przeciwnie - jest wiarygodną rzeczniczką uniwersalnego, tajemniczego DOBRA, które buduje nas i czyni silnymi. Także wtedy, gdy dobro przybiera postać starszej pani - niepięknej, niebogatej, ale uważnej i wspierającej.Joanna Olech, pisarka, ilustratorka Niezwykle poruszająca książka, przedstawiająca przeżycia dwóch sióstr (10- i 16-letniej), molestowanych przez ojczyma. Historia opowiadana jest z perspektywy młodszej z dziewcząt, latami chronionej przez starszą Choć to, co staje się udziałem sióstr jest wstrząsające i przygnębiające, lektura może być niezwykle pomocna dla innych dzieci, które doznały molestowania – od uświadomienia im, że nie są same, że są także inne dzieci, przeżywające to samo, co one – po pokazanie, że złe uczucia w końcu osłabną i miną, a psychiczne rany ulegną zagojeniu. Dorosłym czytelnikom książka nie tylko odkrywa, co przeżywa krzywdzone dziecko, ale i pokazuje, jak niezwykle ważna jest obecność i wsparcie choć jednej, kochającej i wierzącej dziecku bez zastrzeżeń osoby.dr Aleksandra Piotrowska, psycholożka Pisanie o tej książce jest trudne, bo żadne słowa nie oddadzą doświadczenia, jakim jest jej przeczytanie. Jednakże podejmę się tej próby, gdyż to jedyna szansa, aby przeczytał ją każdy człowiek, który jej potrzebuje. A każda osoba, która nie znajdowała się w śpiączce od urodzenia aż do skończenia 18 lat, ma doświadczenie tego, co przeżywa dziecko w świecie dorosłych. Zdecydowana większość z nas doświadczyła sytuacji, w której ten świat dawał nam do zrozumienia, że nie możemy czuć tego, co czujemy, a już tym bardziej wtedy, gdy dorośli nas krzywdzą. Gdy dorastamy, często o tym wszystkim zapominamy. A przynajmniej tak nam się wydaje - bo tak naprawdę ból odczuwany w dzieciństwie staje się częścią naszej osobowości, naszych wyborów, naszych postaw, które ostatecznie doprowadzają do życia pełnego cierpienia. Jeżeli jednak przychodzi dorosły, który mówi, że możesz czuć i powiedzieć mu absolutnie wszystko, dorosły, który poda Ci rękę i zapewni, że nie musisz się już bać, wszystko zmienia swój bieg. Tym dorosłym jest autorka tej książki, która pomoże każdemu dziecku - również temu, którego metryka wskazuje dorosłość. I mimo że wciąż nie wynaleziono wehikułu czasu, ta książka pozwoli ci przenieść się w przeszłość, przytulić samego siebie i dokonać całkowitej reinterpretacji życia. A to uzdrowi twoją teraźniejszość - i przyszłość. I będziesz dawać ją do czytania wszystkim dzieciom. Tym przed osiemnastką - i tym długo po jej skończeniu.Przemek Staroń, psycholog, Nauczyciel Roku 2018, finalista Global Teacher Prize 2020
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Osadzona w realiach II wojny światowej niezwykła historia, która łączy przygodę oraz poruszającą opowieść o rodzinie, tożsamości i poczuciu własnej wartości. Dziesięcioletnia Ada całe swoje życie spędziła zamknięta w jednopokojowym mieszkaniu. Jej matka tak bardzo wstydzi się zdeformowanej stopy córki, że trzyma dziewczynkę w izolacji. Kiedy więc młodszy brat Ady, Jamie, ma zostać ewakuowany z Londynu, by schronić się przed wojną, dziewczynka nie zwleka ani chwili: ucieka z domu, by wyruszyć w podróż razem z nim. Tak oto zaczyna się wielka przygoda Ady, a także Susan Smith – kobiety, która jest zmuszona przyjąć tych dwoje pod swój dach. Ada uczy się czytać i jeździć konno, patroluje też okolicę w poszukiwaniu niemieckich szpiegów. Z czasem zaufa Susan, a Susan pokocha ją i Jamiego. Czy jednak ich więź okaże się dość silna, by pozwolić im razem przetrwać wojnę? Czy może Ada i Jamie będą musieli wrócić do okrutnej matki? NAGRODY - PIERWSZA NAGRODA w XVI edycji konkursu Komitetu Ochrony Praw Dziecka „Świat przyjazny dziecku" w kategorii książki dla dzieci starszych- Bestseller New York Timesa- Najlepsza Książka dla Dzieci 2015 roku według Wall Street Journal- Najlepsza Książka 2015 roku według Publishers Weekly- Najlepsza Książka 2015 roku według Kirkus RECENZJE Znakomita lektura, wielopoziomowa, zapadająca w pamięć, plastycznie opowiadająca o strachu, tęsknocie i potrzebie akceptacji. Celowałabym z nią w dzieci powyżej 10 roku życia, ale sama, blisko trzy dekady starsza, jestem całkowicie zadowolona z czasu spędzonego nad książką Bradley.Olga Wróbel, magazyn Ryms Większość osób zapewne od-czyta z okładki przede wszystkim, obciążone rozmaitymi kontekstami, słowo „WOJNA”. Jak napisać o tej książce, by pokazać, że zaprzecza ona schematom, dekonstruuje pewne oczywistości (zwłaszcza w naszej kulturze), by opowiedzieć o niezwykle istotnej sprawie – prawie do człowieczeństwa… ?! Prawie dziecka do godności i szacunku. I mozole budowania świata, budowania „ja” - tożsamości, w sytuacji, kiedy wszystkie oczywistości i relacje zostały zaburzone. To książka o rodzicielstwie bez więzów krwi. I jego braku pomimo biologicznego bycia matką.Anna Mrozińska, blog Poza Rozkładem Bardzo sprawnie napisana powieść, która wciąga od pierwszej strony. Wyraziste postacie, stałe, dość szybkie tempo akcji i rodzinny dramat z wielką historią w tle ułożyły się w naprawdę ciekawe i oryginalne puzzle skrojone na miarę czytelnika, który powoli wkracza w wiek nastoletni.Karolina Obrzut, blog Dżin z tomikiem Boleśnie piękna... Ta pełna subtelności, przejmująca i barwna opowieść, której akcja rozgrywa się w Anglii czasów wojny, sprawi, że czytelnicy w wieku od 10 do 14 lat będą martwić się potknięciami Ady i cieszyć się do łez z jej zwycięstw.The Wall Street JournalAda opowiada wartko i szczerze; wnioski, do których dochodzi, są tym bardziej wzruszające w swej prostocie... Akcja osiąga – dosłownie i w przenośni – wybuchowy punkt kulminacyjny. Ignorancja i przemoc są tu pokazane w całej okazałości, podobnie jak uzdrawiająca moc troski, szacunku i miłości. Osobista walka Ady o wolność i jej ostateczne zwycięstwo ukazane na tle wojny i jej ofiar stają się powodem do świętowania.KirkusW tej przejmującej opowieści Bradley celebruje odkrywanie przez Adę świata poza jej nędznym mieszkaniem. Ze wzruszeniem śledzi jej rosnące zaufanie do obcych oraz przywiązanie do panny Smith. Ada, udowadniając, że odwaga i współczucie są daleko mocniejsze niż niepełnosprawność, zyskuje szacunek dla samej siebie, staje się miejscową bohaterką i poznaje znaczenie słowa „dom”.Publishers Weekly KIMBERLY BRUBAKER BRADLEY (www.kimberlybrubakerbradley.com) – amerykańska pisarka i wielbicielka Anglii; zagadnieniem ewakuacji ludności w czasie II wojny światowej zainteresowała się jeszcze w dzieciństwie, kiedy matka czytywała jej książki na ten temat. Jej proza historyczna zyskała ogromne uznanie w Stanach Zjednoczonych i została przełożona na wiele języków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej