Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(41)
IBUK Libra
(24)
Forma i typ
Książki
(41)
E-booki
(24)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
(26)
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
(11)
Filia Jadowniki
(3)
Filia Mokrzyska
(8)
Filia Okocim
(1)
Filia Poręba Spytkowska
(4)
Filia Szczepanów
(2)
Autor
Łukasiewicz Monika
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Buzan Tony
(2)
Linksman Ricki
(2)
McCann Vivian
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Selikowitz Mark
(2)
Wierzejska Agnieszka
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(1)
Ballinger Erich
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Birch Ann
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Ferrari AntonGionata (1960- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Shannon
(1)
Groenwald Maria
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hopej Marian
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Idczak Adam
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Johnson Robert L
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kotarski Radosław (1986- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kurpiewska Dorota
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Levine Mel
(1)
Lorayne Harry
(1)
Maczuga Piotr
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Malim Tony
(1)
Marian Olejnik (tłumacz)
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mrożek Tomasz
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
Paleta Alicja
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Percivale Tommaso (1977- )
(1)
Peuker Zygmunt
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Przetacznik -Gierowska Maria
(1)
Putkiewicz Witold Maciej
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rowntree Derek
(1)
Schwartz Daniel L
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Sosnowska Barbara
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stankiewicz Zenobia
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Tsang Jessica M
(1)
Walota-Czekaj Grażyna
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wenk Gary L
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zakrzewska Izabela
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Łucki Zbigniew (1938- )
(1)
Łuczyński Jan (tłumacz)
(1)
Żurakowski Filip
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(61)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Uczenie się
(34)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Nauczanie
(4)
Dziecko
(3)
Pamięć
(3)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Andragogika
(1)
Ciała nasze krnąbrne i nieskore do żałoby / Różewicz T. - oprac
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysgrafia i dyslekcja
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Egzaminy do szkól wyższych
(1)
Egzaminy szkolnictwo wyższe
(1)
Gimnastyka
(1)
Historia
(1)
Historiozofia
(1)
I tak nas uczy umierania piosnka / Gajcy T - oprac
(1)
Języki obce
(1)
Kinezyterapia
(1)
Koncentracja
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Lutnista ciemnego czasu i losu / Wierzyński K- oprac
(1)
Mentoring
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja do uczenia się
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
My żyliśmy w literaturze / Woroszylski W. - oprac
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nastolatki adolescencja
(1)
Nauczanie - psychologia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie szkolne
(1)
Nauczyciel pożądane cechy
(1)
Nauka w szkole wyższej
(1)
Nie z żalu pytam, ale z zamyślenia / Miłosz C. - oprac
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Notowanie
(1)
Opowiem wszystkie dzieje raz jeszcze wargą pełną / Gajcy T. - oprac
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pisanie
(1)
Poezja polska historia 1939-1956
(1)
Popełnianie błędów
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznawanie psychologia
(1)
Przyjaźń dziecięca
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia - szybkie uczenie się
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój społeczno-moralny
(1)
Rzucam przed siebie wiersz / Broniewski W - oprac
(1)
Spełnia się brzemię kataklicznych nocy / Baczyński KK. _ oprac
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka
(1)
Stres szkolny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Taki to mroczny czas / Baczyński KK. - oprac
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczenie efektywne
(1)
Uczenie się - psychologia
(1)
Uczenie się poradnik
(1)
Uczenie się psychologia
(1)
Uspołecznienie
(1)
Uwikłany w sprawy człowiecze / Wierzyński K - oprac
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Z nadmiaru ziemi zostałem poetą / Przyboś J. - oprac
(1)
Zabawy pamięciowe
(1)
Zakładkowa metoda pamięci
(1)
Zawód - szkolenie
(1)
Zdolności
(1)
nauczanie niepowodzenia
(1)
uczenie się - style
(1)
Łańcuchowa metoda skojarzeń
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(3)
Podręczniki
(2)
Gry i zabawy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Poręba Spytkowska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowanie ciekawego zamierzenia badawczego. Jego aktualność i prak-tyczna przydatność jest wysoka. Pozostaje mieć nadzieję, że ciekawie sformułowane zamierzenie badawcze – być może w niedalekiej przyszłości – przełoży się na satysfakcję klientów urzędów działających w mitycz-nym paradygmacie organizacji uczącej się." Z recenzji prof. dr hab. Aldony Frączkiewicz-Wronki "W obliczu ciągłego poszukiwania zarówno przez badaczy, jak i praktyków zarządzania źródeł szeroko poj-mowanej efektywności organizacji publicznych omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu publicznym, jest bardzo ważna i aktualna, zwłaszcza w wymia-rach teoriopoznawczym, empirycznym i aplikacyjnym. O ile spotyka się w literaturze odrębne badania nad organizacyjnym uczeniem się organizacji, crowdsourcingiem (wycinkowo), o tyle zaproponowane przez Autorkę zintegrowanie tych dwóch koncepcji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania znaczenia crowdsour-cingu dla organizacyjnego uczenia się organizacji publicznych, stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy i trafnym zidentyfikowaniu istniejącej w naukach o zarządzaniu i jakości luki badawczej." Z recenzji dr hab. inż. Katarzyny Piórkowskiej, prof. nadzw. UE we Wrocławiu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Łódź : Ravi, 1999. - 246, [1] s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
Tyt. oryg. : "The speed reading book" 1997. - Na s. red. błędny ISBN.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Filia Szczepanów
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 20240527
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372.41 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
T. 1 pod hasłem : Włodarski Ziemowit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia uczenia się. [T.] 1 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998 (Łódź : DWN). - 351, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Mokrzyska
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Działu Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.953 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej