Pawłowska Aneta
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1808)
Vandenberg Patricia
(1330)
Kotwica Wojciech
(782)
Pawłowska Aneta
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(665)
Wallace Edgar
(632)
Konopnicka Maria
(540)
Shakespeare William
(526)
Cartland Barbara
(509)
Kochanowski Jan
(505)
Buchner Friederike von
(473)
Dickens Charles
(464)
Hackett Pete
(439)
Verne Jules
(395)
Maybach Viola
(380)
Twain Mark
(374)
Poe Edgar Allan
(367)
May Karl
(351)
Sternberg Andre
(346)
Waidacher Toni
(325)
Kraszewski Józef Ignacy
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(305)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(303)
Донцова Дарья
(300)
Leśmian Bolesław
(288)
Słowacki Juliusz
(288)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Boy-Żeleński Tadeusz
(285)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Orzeszkowa Eliza
(280)
Ewers H.G
(278)
Dönges Günter
(276)
Roberts Nora (1950- )
(272)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Калинина Дарья
(259)
Conrad Joseph
(255)
Fabianowska Małgorzata
(255)
May Karol
(245)
Kühnemann Andreas
(244)
Mickiewicz Adam
(241)
Austen Jane
(240)
Francis H.G
(240)
Chávez José Pérez
(238)
Goethe Johann Wolfgang von
(238)
Montgomery Lucy Maud
(236)
Wells H. G
(236)
Andersen Hans Christian
(234)
Vlcek Ernst
(231)
Zarawska Patrycja (1970- )
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Prus Bolesław
(229)
Stevenson Robert Louis
(225)
Balzac Honoré de
(223)
Ellmer Arndt
(222)
Howard Robert E
(222)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Bazán Emilia Pardo
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Alcott Louisa May
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Czechowicz Józef
(189)
Hoffmann Horst
(187)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(186)
Wilde Oscar
(184)
Kneifel Hans
(183)
Mark William
(180)
Brand Max
(178)
Disney Walt (1901-1966)
(176)
Александрова Наталья
(176)
Baudelaire Charles
(170)
Verne Juliusz
(170)
King Stephen
(167)
Кир Булычев
(167)
Prus Bolesław (1847-1912)
(166)
Woolf Virginia
(166)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
Jachowicz Stanisław
(163)
White Fred M
(163)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(163)
McMason Fred
(162)
Колычев Владимир
(162)
Haensel Hubert
(160)
LLC BroadStreet Publishing Group
(160)
Praca zbiorowa
(160)
Головачёв Василий
(159)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Książka dotyczy koncepcji i problemów związanych z dostosowaniem odbioru sztuk wizualnych do percepcji osób z różnymi dysfunkcjami, m.in. wzrokowymi, słuchowymi, intelektualnymi. Autorzy zaprezentowali działania środowisk muzealnych, historyków sztuki oraz traduktologów mierzących się z udostępnianiem sztuki odbiorcom z dysfunkcjami. To publikacja naukowa o niezwykle nowatorskiej metodzie w podejściu do tytułowych zagadnień. Zastosowane metodologie badawcze, mające swoje oparcie w naukach humanistycznych, społecznych, medycznych, a także prawnych, czynią z niej tom wzorcowy. Krąg potencjalnych odbiorców jest bardzo szeroki: od historyków sztuki i kulturoznawców, przez architektów, po specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, socjologii i opieki społecznej. To lektura dla każdego - współobywatela współistniejącego z obecnymi w naszym społeczeństwie osobami niepełnosprawnymi . Po jej przeczytaniu niejeden czytelnik zamieni pojęcie „wykluczenie” na „współistnienie”, a „inny” stanie się „taki sam” jak on sam. Prezentowana publikacja jest bardzo ważna, potrzebna i oczekiwana na polskim rynku wydawniczym. Z recenzji prof. zw. dr.hab. Jana Wiktora Sienkiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest pierwszą pozycją, omawiającą sztukę i kulturę tego kraju, przykładając do niej normy europejskie i odcinając się od podejścia etnograficznego, jakie jest stosowane zazwyczaj w odniesieniu do Czarnego Lądu. Zjawiska artystyczne opisywane są na szerokim tle społeczno-historycznym, ukazującym złożoną przeszłość i współczesność kraju. Pozwala to na zaakcentowanie odrębności i specyfiki sztuki południowoafrykańskiej. Obejmuje okres od momentu wylądowania żeglarzy holenderskich pod wodzą Jana van Riebeecka w 1652 r. na klifowej plaży Przylądka Dobrej Nadziei do chwili obecnej. Znajdziemy w niej opisy sztuki kolonialnej, poprzez wiktoriańską do modernistycznej; od malarstwa realistycznego do abstrakcyjnego i neofiguratywnego, od pionierskich prac czarnych artystów poprzez rodzajowe malarstwo z czarnych gett do zaangażowanej politycznie twórczości lat 80. i 90. oraz przez kręgi awangardy. Zastosowane interpretacje sztuki i kultury artystycznej wykorzystują aparat wypracowany na gruncie rozmaitych metod współczesnej humanistyki, przede wszystkim jednak sztuka tego czasu widziana jest tu w szerszym kontekście zmian historycznych zachodzących Afryce Południowej, a także nieustannych „gier” toczonych w zamkniętym kręgu historii, kultury i władzy w opresyjnych systemach kolonializmu, postkolonializmu i apartheidu. Dzieło sztuki nie jest więc traktowane jako autonomiczna konstrukcja formy artystycznej, lecz jako dynamiczna struktura uwikłana w rozmaite mechanizmy władzy itp.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej